nawyk picia wody

Nawyk picia wody – jak go wyrobić, by stał się rutyną?

Nigdy nie lubiłam wody. Picie czegoś bez smaku wydawało mi się nie do pomyślenia. W pewnym momencie zaczęłam jednak bardziej stawiać na swoje zdrowie i samopoczucie a nie na preferencje smakowe. Efekty regularnego picia wody przyszły bardzo szybko o czym możecie przeczytać tutaj. Ale przejdźmy do konkretów – jak udało mi się w końcu wyrobić nawyk picia wody? I to w dwa tygodnie?

Nawyk picia wody – nie trzeba pić od razu 2 litrów dziennie!

Do każdej zmiany najlepiej podejść na spokojnie. Ja nie zakładałam żadnej konkretnej ilości, którą chciałabym pić. Już dwie szklanki w ciągu dnia były dla mnie sukcesem. Często, kiedy chcemy wprowadzić coś nowego do naszego życia, chcemy od razu w tym wymiatać. Wszystko, albo nic. A to bardzo złe podejście, które często kończy się porażką. Najlepiej zacząć od małych kroczków i bez żadnej presji.

Szklanka w widocznym miejscu

To się wydaje strasznie banalne, ale pomaga. Codziennie rano, kiedy wstawałam szłam prosto do kuchni i wyciągałam szklankę z szafki. Po wypiciu wody, kładłam ją tuż obok zlewu w widocznym miejscu. Bardzo często w ciągu dnia sięgałam po wodę tylko dlatego, że widok pustej szklanki przypominał mi, że powinnam to zrobić. Proste? Proste, ale działa!

Aplikacja przypominająca to must have

Kolejną przydatną przypominajką jest aplikacja na telefon. Nie jest to rozwiązanie doskonałe bo powiadomienia często ignorujemy. Jednak monitorowanie tego ile wody już wypiłam było bardzo motywujące. Aplikacja przypominająca o piciu wody naprawdę się przydaje bo jednak bardzo często sięgamy po telefon. Trzeba być jednak konsekwentnym i nie odkładać tego na później. Bo jednak aplikacja nie wykona całej roboty za nas. 🙂

A co jak nie lubimy smaku wody?

Jak już mówiłam – nie lubię smaku wody. Tym razem udało mi się pić czystą wodę, bez ulepszaczy. Jednak w przeszłości po prostu dodawałam do wody cytrynę lub miętę. Uwierzcie mi, woda z cytryną o poranku potrafi rozbudzić skuteczniej niż kawa. Jeśli nie możemy przekonać się do picia samej wody, warto dodać do niej coś co nada jej smaku. Mogą to być owoce, warzywa lub zioła. To już kwestia naszego smaku i gustu.

nawyk picia wody

Picie odpowiedniej ilości wody naprawdę wpływa na nasze samopoczucie. Widzę po sobie, jak wiele się zmieniło odkąd zaczęłam to robić. Dlatego warto nad tym pracować, chociaż czasami bywa ciężko. Zmiany nigdy nie są łatwe, ale możemy sobie nieco pomóc i małymi krokami dojść do celu.